Rederiet Ove Skou fungerede som et tramprederi, men var samtidig underleverandør af skibe til linjerederierne.
Ove Skou beskæftigede næsten udelukkende sine skibe på langtidstimecharter, og hvis skibene efter levering fra et sådan charter skulle operere i det åbne marked, var det oftest baseret på trip-timecharter for en enkelt rejse.
At slut...
Forældede skibe slog rederiet Ove Skou ihjel
Hvorfor døde Danmarks tredjestørste rederi? Ove Skou satsede på en skibstype, som var forældet ved levering og forsøget på at komme med på container-eventyret var halvhjertet og mislykkedes
5
Billeder
’Diana Skou’ – en cargoliner (D-båd) bygget 1973 i Helsingør, og solgt 1983 til Thailand – derefter Kina, og formentlig ophugget 2012
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer