Esvagt skal bruge flere folk i travlt 2018

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Esvagt er i fuld gang med at forberede sig på et øget aktivitetsniveau i 2018, oplyser rederiet i en pressemeddelelse.

Læs også: Stort dyk i Esvagts overskud i 2017

- Vi efteruddanner besætningen til opgaverne og er meget aktive i markedet for at finde nye kolleger til den øgede aktivitet, der kommer, siger Nick Vejlgaard Ørskov, der har titel af Head of People/HR hos Esvagt.

Specialrederiets rekrutteringsplan skal sikre et løbende optag af nye kolleger for at imødegå nye kontrakter i primært norsk og britisk sektor. Særligt via uddannelse af ubefarne håber man at finde mange nye kolleger:

- Vi forventer at vinde flere kontrakter, end vi aktuelt kan skaffe dansk besætning til. Vi støvsuger markedet for dygtige danske søfolk i øjeblikket. Er det ikke nok til at få alle ledige positioner besat, så lejer vi kompetente, udenlandske kolleger ind. Vi skal løse opgaverne, og hverken rederi eller besætning er tjent med, at vi må holde et skib og fem danske søfolk i havn, fordi vi ikke kan finde et sjette eller syvende besætningsmedlem med dansk pas, lyder det fra Nick Vejlgaard Ørskov.

Mere om: Esvagt


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Kurs mod Esbjerg med Fanø om styrbord

HAVNE: Tyskere lægger til i Sydvestjyllands storhavn fire gange i år. Sæsonen blev indledt med gammelt sovjetskib tidligt om morgen Kristi Himmelfartsdag

Containerrute på Stillehavet trak tænderne ud på ØK

I 1980’erne begyndte det for alvor at gå ned ad bakke for ØK’s containersatsning - ØK’s liner replacement skibe var for langsomme og havde ikke kapacitet til at konkurrere mod de nybygninger, som konkurrenten Maersk Line satte i drift

Positionsbillede

Danmarks største skibsladning tang på vej til Læsø

M/S Samka har æren af at fragte 35 tons tang fra Stege Havn til Læsø, hvor det skal bruges på huse.

Besætning fra konkursskib får løn efter halvandet år

Nyhedsbrev

Positionsbillede

Online Avis Arkiv

Gammel koldkriger på kurophold i Søby

MUSEER: ’Peder Skram’ har forladt Holmen for en tiltrængt overhaling og genforening med sine gasturbine

Rederiet Knud I. Larsen knækkede halsen på container-feedere

Der stod pengestærke personligheder bag rederiet Knud I. Larsen. Det var bl.a. Herman og Peter Zobel (Codan) og familierne bag Frellsen Kaffe og Ørskov Skibsværft samt naturligvis Knud I. Larsen selv

Plus

Bewa Line døde i 1978 - Næsten alt gik galt

Folk med ondt i skatten gav fødselshjælp til Rederiet Bewa Line, som blev stiftet af finansmanden Bent Waagensen i 1970 - måske derfor levede det atypiske rederi kun i otte år. Undervejs gik næsten alting galt

Zoffmann driver tre 'skibsværfter' på samme tid

Der er hele tre værksteder i brug når Steen Zoffmann bygger skibsmodeller på stribe - som kirkeskibsbygger viderefører han en ældgammel tradition og et håndværk, der er næsten forsvundet i Danmark

11 kidnappede søfolk er samlet og i god behold

Plus

Shopping, shipping og en kronprins

Kronprins Frederik klippede snoren, da M/S Museet for Søfart i går åbnede den nye udstilling ’The Magic Box’, som stiller skarpt på forbrugersamfundet og søfartens betydning for den almindelige forbruger

Esbjerg Havn fylder 150 år

For 150 år siden besluttede Rigsdagen at anlægge Esbjerg Havn, som i dag er et internationalt knudepunkt med 200 virksomheder og 10.000 arbejdspladser

Plus 1

Danske skibsofficerer efterlyser nuanceret syn på vækst

ARBEJDSPLADSER: Søfartens Ledere forventer ingen eller kun ringe dansk beskæftigelsesvækst fra de mange ekstra skibe under Dannebrog

Plus

Maersk Line bevarer kompetente besætninger

INDFLAGNING: Søfolk fra den veldrevne Hamburg Süd-flåde fortsætter som hidtil under det nye danske ejerskab

Positionsbillede

VIDEO
Se flydekran punktere tankskib

Fuld russisk kaptajn anholdt i Storebælt

1

SØFART TEMA: ’Fremtidens Sømand’
Reder efter fuld kaptajn: Vi må ændre holdning til søs

Trods to ædru navigatører om bord sejlede den russiske kaptajn på Rix Parter i aftes igennem Storebælt i beruset tilstand. Det skal være ok at sige fra, lyder det fra Baltic Shipping Companys direktør Ronnie Hulstrøm.

Kolliderede bananer bliver til fjernvarme

Kollision med olierig gav opgave til Søby Værft

Positionsbillede: Kollision med olierig i Nordsøen nytårsnat sendte tankskib en tur forbi Ærø

Positionsbillede

1

Tvind-stifters skibsprojekt strandede på DDRs Østersø-kyst

’Stinne’ af Hadsund, som blev lagt op og sat til salg den 7. september 1964 blev købt af en meget særlig herre - Skibet blev Mogens Amdi Petersens første skibsprojekt og er i dag hotel og restaurant i Tyskland

Plus

Thyborøn Havn i fokus på maritimt vinderfoto

FOTOKONKURRENCE: Motiver fra Thyborøn, Fredericia og Aarhus løb med de tre topplaceringer

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Der er gang i produktionen af vores nye løfteåg til truck hos vores maskinfabrik i Aalborg.

Nye medarbejdere

Tiden nærmere sig

Prysmian 1.kvartal 2018 resultat

NOS A/S leverer 200 ton løfteåg

HØJGLANSPOLERING af metaller. PREMIUM POLERING i tre nemme skridt, så blankt som et spejl.

Hvilken sensor til niveau måling er bedst?

Broelementerne til Kronprinsesse Marys bro kræver løftegrej i den helt tunge ende

Electro Care ApS - Energioptimering

Hvem er årets robotambassadør?

Det Ny Fluidware App

Vi synes altid det er fedt at se det løftegrej vi sælger blive brugt.

Hvad skal DBI udvikle for din virksomhed?

Står du med et behov for særligt glas? Mirit Glas tilbyder Teknisk glas!

Vi har netop fået fornyet den velansete DNV godkendelse for Triflex vibrationsdæmpere

Konkurrencedygtige priser på Cylindere!

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX skrubskive.

Kan teknologi fra 1849 være en nyhed?

Er du klar til Breakbulk Europe?

Spændende konference om regnvandsbassiner med masser af natur og aktivitet i Aarhus

esabs nye 3-fasede rebel™ svejsemaskiner – en suveræn kombination af styrke...

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX sk...

Lækre kvalitets produkter!

Har du behov for kompensering i konstruktionen?

Super HMI touchskærm

Send til en kollega

0.25