Selvstændige brændselscelle-units skal placeres i hver brandzone
BRÆNDSELSCELLER: Serenergy med i Meyer Werfts Pa-X-ell-projekt, som ikke alene anvender brændselsceller i strømproduktionen om bord på krydstogtskibe, men også som en sidegevinst i forhold til Safe-Return-to-Port-reglerne
Turistbåden ’Innogy’ anvender brændselsceller fra Serenergy til lyd- og lugtfri sejlads på Baldeney Søen i Tyskland. Foto: Serenergy
Turistbåden ’Innogy’ på den tyske Baldeney Sø i nærheden af Essen sejler i dag stort set lydløst og lugtfrit vedhjælp af et 35 kW stort metanoldrevet brændselscelleanlæg fra danske Serenergy. Det første anlæg, der kom i drift på et stort SOLAS-passagerskib, er placeret i en testopstilling på Viking Lines cruisefærge ’Mariella’ mellem Stockholm og H...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer