23948sdkhjf

Esvagt vil have mere ud af SOV-koncept

Esvagt lancerede i foråret 2017 de to Service Operation Vessel’er (SOV) ’Esvagt Froude’ og ’Esvagt Faraday’. Forventningerne var store til den nye skibstype og servicekoncept.

Efter godt to et halvt års drift konstaterer rederiet, forventningerne så rigeligt er indfriet.

- Skibene klarer langt mere end det, vi aftalte med kunden – også mere end det, vi selv havde håbet på, siger Ole Ditlev Nielsen, Business Development Manager i Esvagt, og tilføjer, at man har været i stand til at vedligeholde langt flere møller end forventet på den samme tid.

Skibet har væsentligt større tilgængelighed i parken end ventet. Det betyder, at teknikerne kan servicere turbinerne hurtigere:

- Man havde forventet, at hver femte dag ville være uden overførsler til møllerne på grund af dårligt vejr og nødvendige havnekald. Skibene har imidlertid præsteret transfers på ni ud af ti dage, siger Ole Ditlev Nielsen.

Det er både selve moderskibet og de forskellige elementer af SOV-konceptet, der har fungeret godt. Nyskabelser som brugen af transferbådene STB7 og STB12 samt walk to work-gangway systemet til overførsler har været effektive.

Rune Østergaard, head of commercial wind, er effektivisering og værdiforøgelse afgørende. Men der er mere at komme efter. 

- Vi ser et endnu uudnyttet potentiale ved SOVerne. Både til at udvikle driften i eksisterende parker og til optimal drift af kommende parker. Det ser vi frem til at udvikle sammen med kunderne, siger Rune Østergaard.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095