Esvagt vil have mere ud af SOV-koncept

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Esvagt lancerede i foråret 2017 de to Service Operation Vessel’er (SOV) ’Esvagt Froude’ og ’Esvagt Faraday’. Forventningerne var store til den nye skibstype og servicekoncept.

Efter godt to et halvt års drift konstaterer rederiet, forventningerne så rigeligt er indfriet.

- Skibene klarer langt mere end det, vi aftalte med kunden – også mere end det, vi selv havde håbet på, siger Ole Ditlev Nielsen, Business Development Manager i Esvagt, og tilføjer, at man har været i stand til at vedligeholde langt flere møller end forventet på den samme tid.

Skibet har væsentligt større tilgængelighed i parken end ventet. Det betyder, at teknikerne kan servicere turbinerne hurtigere:

Læs også: Nybygget Esvagt-skib på leveringsrejse nordpå

- Man havde forventet, at hver femte dag ville være uden overførsler til møllerne på grund af dårligt vejr og nødvendige havnekald. Skibene har imidlertid præsteret transfers på ni ud af ti dage, siger Ole Ditlev Nielsen.

Det er både selve moderskibet og de forskellige elementer af SOV-konceptet, der har fungeret godt. Nyskabelser som brugen af transferbådene STB7 og STB12 samt walk to work-gangway systemet til overførsler har været effektive.

Læs også: Esvagt sender ordre til norsk leverandør

Rune Østergaard, head of commercial wind, er effektivisering og værdiforøgelse afgørende. Men der er mere at komme efter. 

- Vi ser et endnu uudnyttet potentiale ved SOVerne. Både til at udvikle driften i eksisterende parker og til optimal drift af kommende parker. Det ser vi frem til at udvikle sammen med kunderne, siger Rune Østergaard.

Mere om: Esvagt


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Maersk Line tager toget fra Kina

Monjasa og eks-direktør vinder ankesag

Dårligt nyt for jagten på Argentinas forsvundne ubåd

Plus

SØFART TEMA: ’Fremtidens Sømand’
Danske Rederier genkender ikke dyre kaptajner

Topchef forlader Swire Blue Ocean

Plus

Sidste ejede skib solgt hos XO Shipping

Indtil videre beskæftiger XO Shipping kun charterskibe efter salg af den sidste af to tidligere indkøbte bulkcarriere

Nyhedsbrev

Plus

SØFART TEMA: ’Fremtidens Sømand’
Fagboss: Rederier fravælger juniorofficerer

Danske kaptajner kan godt konkurrere med udlændinge på lønnen - men der er stadig en udfordring, især når det gælder juniorofficererne, mener direktør Fritz Ganzhorn fra Søfartens Ledere

Online Avis Arkiv

Maersk Drilling indgår borealliance

MCI sælger 3.700 containere til Hapag-Lloyd

Maersk Line har udpeget nyt topmand i Nordamerika

Plus

Kalundborg: Havneudvidelse er blevet lokalpolitisk slagmark

Plus

Størstedelen af Danmarks flåde er på fremmed flag

Selv om stadig flere skibe i den danske handelsflåde sejler med Dannebrog agter, har andelen af udenlandske flag på danske skibe konstant ligget over 50 pct. de sidste 10 år. De største danske rederier som Mærsk, J. Lauritzen og Norden har alle mere end halvdelen af deres skibe på fremmede flag.

Plus

Maritimt synspunkt: Bliver de maritime uddannelser fremtidssikret?

Et årti i forandringens tegn for Mærsk og branchen

Dyster fremtid for mellemled mellem containergiganter og kunderne

Danske Rederier ryster posen

 Ny organisation i Danske Rederier skal styrke organisationen på områder, der vurderes at få større betydning for interessevaretagelse og medlemsservice i de kommende år

Plus

Flere skibe skal retrofittes til LNG-drift

Plus

Profil: Du skal kende dit radarbillede

Som lods er det vigtigt at kunne se langt frem og forudse uforudsigelige kaptajner og styrmænd. Det fortæller Jørgen Løvendorf - lods i Danpilot de sidste to årtier

Plus

ØK’s klassiske linjeskibe var en fryd for øjet

Flere folk får mere at se til på Søby Værft

Aftale om næste store projekt på Hanstholm Havn

Færgetrafikken stiger, når priserne falder

Europaraterne igen tilbage

Welltec vil hente milliardbeløb og betale gæld

SubC-direktør stopper og går bølgeenergivejen

Medindehaver og stifter af offshore-selskabet SubC går nye veje.

Dansker ny formand for EMSAs bestyrelse

Plus

Maritimt Synspunkt: Andelstanken inspirerer til digital innovation

Kalundborg Havn skyder tvivl ned

Horsens aflyser færge-køb

Knud E. Hansen oprettet ny forretning

Byrådspolitikere om Mærsks radioaktive affald: Det er dybt bekymrende

Maersk Drillings finansdirektør smutter til Rambøll

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Danske Rederier digitaliserer maritime kurser

Smedegaard: Mærsk skal finde olie-erstatning

Plus

Profilen: Maritim toppost til dansk advokat

Jubel over montørordning

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undersøgelse af stålkvalitet i FritFlyvningsVolieren i Zoologisk Have København

Få hurtigt og nem adgang til alle dine certifikater samt alt data omkring dit løfteudstyr

Stærk & værdifuld viden - DIN OLIE TALER

Højkvalitets kemikalieskab med udtrækskar

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

Projekt vil lave fiskeskind om til modeartikler

RS Components har nu PSoC 6 Bluetooth LE-udviklingssæt fra Cypress

Ajos skaffer specialkran til byggeri i København

Kranservice: se hvorfor Muehlhan vælger Fyns Kran Udstyr

GPS Tyverisikring og overvågning

Væskefiltrering – med effektivitet og dokumentation i fokus

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Emotron Softstarter

Den eneste sande grønne kilowatt-time er den, der aldrig bliver brugt

DENIOS - Behandling af farlige medier

IBIX besøger Bagenkop Havn

Vores dygtige serviceteknikkere monterer hver uge nye kraner hos vores kunder i hele Danmark

Nyansættelse

Spidex kobling

Eftermiddagsmøde om nye standarder på svejseområdet

Larko Magnet har indtaget Elmia

Glasrør og glasstænger hos Mirit Glas

ExportBoost Deutschland - den direkte vej mod eksport til Tyskland.

Har du behov for kompensering i konstruktionen?

GPS Tyverisikring og overvågning

Send til en kollega

0.326