23948sdkhjf

Nye LNG-motorer skal bremse metanudslip

DTU samarbejder med MAN Turbo & Diesel om at begrænse metanudslip i firetakts-LNG-motorer, mens totakterne er langt renere
DTU-professor i mechanical engineering, Jesper Schramm, arbejder med brændstoffer og motorer til skibsfart i samarbejde med bl.a. MAN Turbo & Diesel.

Et LNG-projekt med MAN Turbo & Diesel i Holeby har høj prioritet, fordi man vil begrænse metanudslippet.

- Der kan være store metan-emissioner ved LNG-drift, og det er en kraftig drivhus...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187