23948sdkhjf

Analytiker: Maersk Line skal passe på med at smide markedsandele

Maersk Lines gode regnskab kommer på bekostning af mistede markedsandele - en farlig strategi på sigt, mener analytiker
Maersk Line øgede kun sin volumen med knap to procent i andet kvartal, mens markedet steg med fire procent i kvartalet. Maersk Line tager dermed ikke længere markedsandele fra konkurrenterne, men mister nu markedsandele.

Det kan gå i nogle kvartaler, men ikke i længden, understreger shippinganalytiker i Sydbank, Morten Imsgard.

- Jeg havde regnet...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141