23948sdkhjf

Mærsk vil ikke sætte pris på cyberangreb

Maersk Line-direktør klar til at snakke erstatning til kunder, som blev påvirket af det store cyberangreb, som lammede store dele af Mærsk

Omkostningerne ved cyberangrebet, der ramte store dele af A.P. Møller – Mæsk sidste måned, kan ikke gøres op endnu. Det oplyser gruppen til Reuters.  

Det er for tidligt at forudsige, hvad konsekvenserne blive på 2. kvartal eller potentielt 3. kvartal-resultatet, siger, siger Robbert van Trooijen, direktør for Maersk Line i Stillehavsregionen.

Cyberangrebet på Mærsk
Mærsk lider stadig under hackerangreb efter ti dage

Alphaliner: Mærsk mister 50 mio. dollars på cyberangreb

Fremskridt for Mærsk

Maersk Line: Vi kan modtage ordrer igen

Stort cyberangreb rammer Mærsk-koncernen

Samtidig er det også uklart, hvor mange booking der er blevet aflyst på grund af angrebet. I takt med at bookingsystemer er kommet tilbage online er antallet af booking begyndt at stige igen, lyder det fra direktøren. 

Robbert van Trooijen tilføjede, at selskabet vil tage sager om erstatning op med de enkelte kunder, der er blevet påvirket.

I et interview med CNBC, forsikrer Robbert van Trooijen desuden, at indsatsen og resultaterne for at bremse cyberangrebet betyder, at alt data og links kunder nu modtager nu er sikkert.

Kilde: Reuters og CNBC

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204