23948sdkhjf

Maersk Line lader kunderne komme med helt ind i containerne

Rederiet holder nu et ekstra vågent øje med over en kvart million kølecontainere

Maersk Line giver kunderne mulighed for at følge deres kølecontainere og sågar følge temperaturen på den enkelte kølecontainer. Adgangen til informationerne kommer med systemet ’Remote Container Management’ (RCM), som bliver lanceret den 24 juli. Det oplyser Maersk Line i en pressemeddelelse.

RCM giver både containerrederiet og kunden adgang til information om kølecontainerens geografiske placering samt temperatur og atmosfæriske forhold i containeren samt status på strømmen. Det giver fx Maersk Line mulighed for at sende en tekniker til containere, der har behov for service.

- Vi forventer, at vi kommer til at se en forøgelse i vores traditionelle letfordærvelige kølefragt så som landbrugsvarer som et resultat af RCM, men der er også nye muligheder i brancher som medicinalindustrien, hvor der også er behov for den slags supply chain-integritet, RCM giver. I takt med at vi modtager feedback og lærer mere fra vores kunder, vil vi se på måder at forbedre og udbygge værdien af RCM, siger Anne Sophie Zerlang, chef for Reefer ved Maersk Line.

Kan se problemer før containeren bliver fyldt Teknologien bag RCM er ifølge Maersk Line forholdsvis simpel. En GPS, et modem og SIM-kort på alle 270.000 Maersk kølecontainere gør det muligt løbende at indsamle og opbevare data om placering, temperatur, luftfugtighed og strømstatus.

Mulighed for at finde problemer i kundens supply chain og muligheder for at afhjælpe problemet. Det kan være, hvis strømme bliver slukket af en havnearbejder, eller containeren ikke som aftalt er afkølet på forhånd, når den kommer til en gård eller anden leverandør.

I første halvår af 2017 har RCM alarmeret Maersk Line om over 4.500 upræcise temperaturindstillinger i kølecontainere.  

Kilde: Maersk Line

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11