Ingen ende på jagten efter Stellar Daisy

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Nu, 11 uger efter den sydkoreanske VLOC ’Stellar Daisy’s forlist ud for Uruguays kyst, går eftersøgningen efter besætningsmedlemmer – levende og døde – ind i en ny fase. Det skriver TradeWinds.

Polaris Shipping, det sydkoreanske rederi bag 266,141-dwt ‘Stellar Daisy’, har sendt et redningsfartøj til forlisområdet. Blandt andet på grund af pres fra familie til besætningen.

'Stellar Daisy's forlis

Tørlastforlis: 22 frygtes druknet

Genoptager jagten på forlist tørlastskib

Selskab bag forlist tørlastskib under beskydning

Kompensation til 'Stellar Daisy'-efterladte

Endnu et dramatisk forlis - med lang forhistorie

Til dato er kun to af ’Stellar Daisy’s 24 mand store besætning fundet i live. Og chancerne for at finde flere søfolk i live er tæt på ikke-eksisterende, hvis man skal tro en rapport om forliset, som Polaris Shipping har fået udarbejdet.

Flere faktorer bliver ifølge Tradewinds fremhævet i rapporten. Dels er den af skibes redningsflåder, som ikke fundet endnu, sandsynligvis stadig fastgjort til ’Stallar Daisy’, lyder det. Dels er chancerne for at overleve efter 60 dages til havn minimale, hvis besætningsmedlemmer skulle være kommet ombord på redningsflåden og være kommet væk fra skibet.

Tidligere redningsoperationer har varet væsentlig kortere tid. Syv dage vare operationen efter ro/ro-skibet ’El Faro’ sank ud for Floridaas kyst i oktober 2015.

'El Faro's forlis og efterspillet
Historien om 'El Faro' ved vejs ende

Kaptajnens sidste ordre

Fornyet søgning efter 'El Faro's voyage data recorder

500.000 dollars i kompensation for omkomne 'El Faro'-besætningsmedlemmer

'El Faro's søsterskib eftersøges for svar på amerikansk skibskatastrofe

Ingen danske skibe i farezonen for hurricane Joaquin

Kilde: Tradewinds.

Mere om: Stellar Daisy


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Med appelsiner og whisky i lasten

Der var næsten ingen grænser for, hvilke varer de danske coastere kunne transportere, og hvilke havne de kunne anløbe - Niels Storringgaard husker tilbage på epoken, hvor den danske coasterflåde var blandt verden

Næssundfærgen - nu med hus på dækket

Danmark ser ECDIS efter i sømmene

Plus

Sådan fastholdes millenium-generationen i skibsfarten

De maritime uddannelser bør ændres væsentligt til fordel for fag, der rammer bredere, hvis søfartserhvervet ikke skal fremstå som en ’blind vej’ for millenium-generationen, mener dagens debattør

Færge påsejler kaj på Odden på grund af stærk vind

Det blev en dreng!

Online Avis Arkiv
Plus 1

Da Danmark havde verdens største coasterflåde

Frem mod midten af 1980’erne havde Danmark verdens største coasterflåde - den beskæftigede tusindevis af søfolk og de løbende nybygninger holdt hånden under de danske skibsværfter

Esvagt vil kun have høje kvinder

Rederiet mangler skibsassistenter, men kandidaterne skal være mindst 1,7 meter – 3 cm over kvinders gennemsnitlige højde. Højdekravet kan være ulovligt, vurderer ekspert

Grundstødning udløser bøde

Plus

Minister går i rette med Søfartsstyrelsen: Skibe skal have kontrolbesøg efter ulykker

Søfartsstyrelsen skal nu ændre praksis for behandling af dødsulykker til søs i Danmark. Styrelsen skal fremover gå ombord og undersøge de konkrete forhold

Færre piratangreb på verdenshavene

Plus

Matrosen skal være et forbillede

'Bornholm' på grund i Randers Fjord

Inspektion sikrede tanker-besætning flere måneders løn

Flere meldt savnet efter ’Emerald Star’-forlis

Færge stoppet af tekniske vanskeligheder

Hvor hurtigt nedbrydes skibsvrag i Nordsøen?

VIDEO
Destroyer-kollision kunne være undgået

VIDEO
Tørlast-kollision ved Brasilien

Plus

Bramsejlsskonnerten Activ er lastet med drømme

Hun er det sidste historiske, sejlførende træskib, som fortsat gør landfald i de arktiske egne. Kaptajn Jonas Bergsøe beretter om bramsejlsskonnerten ’Activ’s mange eventyr

To savnet efter supramax synker

Dødsulykker til søs: Minister banker styrelse på plads

Vidne Scandinavian Star-sag kritiserer politi for fejlcitering

Scandlines indvier helikopterplatform til søs

Strejke truer HH Ferries

Ordførere: Dødsulykker til søs skal efterforskes

NATO ønsker plads til flere fregatter ved kaj i Korsør

Plus

Danmarks første søkort viste vej på Elben

Rederierne satser på maritim voldgift i Danmark

1

Kontreadmiral: Investering i ubåde vil være eklatant fejl

Forsvar for Vejle Havn i ny sag om havnelovbrud

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nyt ansigt ved Process Engineering Aarhus

MSA Latchways Mini - først med en række nye teknologier

Effektiviser din dokumenthåndtering - hør hvordan på Meridian seminar d. 26/10

Alt i instrumentering og slanger med fødevaregodkendelser og certifikater

Ajos fremstiller egne mobile nødhjælpsstationer

God kundeservice og gratis strøm om natten

GPS Tyverisikring og overvågning

Samtaleanlæg - Fuld kompatibilitet med alle standard radio / headset brands.

Stort udvalg i lagerreoler fra DENIOS!

Massivt fald i investeringerne i britisk bilproduktion

RS Components introducerer innovative Fluke el-testere til brug under trange forhold

Vi er stolte over igen at have leveret en Erikkila søjlesvingkran til en kunde.

Mød Larko Magnet på Elmia Subcontractor

Pro-Safe A/S sælger også BRIG RIB.

GPS Tyverisikring og overvågning

DENIOS - Opbevaring af Trykflasker!

Udsigten til en protektionistisk politik bekymrer den amerikanske bilbranche.

El-sikkerhed og rigtig beklædning

Hvordan ser an prøvebelastning af en 55T traverskran ud?

Nationale og internationale specialister indenfor industriel IoT og automation samles til seminar

Nye velkomstpakker til kunder med Sparegaranti

Den voksende efterspørgsel på ingeniørassistance skaber nye jobs hos BK Eng...

Byd Richard velkommen som CKEs nye servicetekniker

Flyt 400 tons vertikalt med et Skidding System fra Holmatro®

Hør hvordan du kan effektivisere din dokumenthåndtering på Meridian seminar...

Send til en kollega

0.235