Wärtsilä leverer til det første LNG-drevne installationsskib af sin art

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Wärtsilä skal levere motorer og andet fremdriftsmaskineri til et nyt havmølle installationsfartøj, der bliver det første LNG-drevne af sin art.

Fartøjet 'Orion', som er ved at blive bygget på Cosco-værftet i Kina, er ejet af belgiske Dredging International.

Ud over duel-fuel motorer skal Wärtsilä også levere LNGPac-system til opbevaring af brændstof samt fremdriftssystemer.

- Vi er glade for at blive involveret i dette nybygningsprojekt helt fra den konceptuelle designfase, da dette gør i stand til at komme med input til den mest brændstoføkonomiske løsning. Vi er også henrykte over, at Wärtsilä 46DF motoren er blevet valgt, idet dual-fuel versionen først blev introduceret for nylig, udtaler Arthur Boogaard, general manager, business development special vessels hos Wärtsilä.

Læs også: Fra rør-kommunikation til distribuerende processorer

210 meter lange 'Orion' vil blive udstyret med fire styk 9-cylinders Wärtsilä 46DF dual-fuel elektriske motorer samt to styk 6-cylinders Wärtsilä 20DF dual-fuel motorer.

Læs også: Ro/pax-markedet i fokus

Wärtsilä skal også levere bl.a. to specialfremstillede styremotorer, fire undervands demonterbare styremotorer. Udstyret skal efter planen leveres til Cosco i sidste del af 2017.

Kilde: Wärtsilä

Mere om: Wärtsilä


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Furetank vender tilbage til Emri

Plus

Hvide Sande-værft finder robusthed i tre forretningsben

Maritime virksomheder fusionerer

SL Power i Faaborg slår sig sammen med Nortech Marine i Hirtshals. Målet er 33 nye arbejdspladser og en omsætning på 70 mio. kroner om tre år

Danske Maritime: Sørgeligt ballastvandregler udskydes

IMO udskyder ballastvandskrav – medie

Motorhavari indstiller foreløbigt Molslinjens Ebeltoft-rute

FÆRGEFART: Ebeltoft-færge må være stand-in på Aarhus-ruten efter plejstang-havari i går

Nordjyder venter stadig på røgrensnings-boom

Online Avis Arkiv

Fra el til diesel i Svendborg

1

Teknikken driller - indvielse af HH Ferries' batterifærge aflyst

Plus

Elektromotorer og alternativ brændstof: Maskinmester i ny rolle på hybridfærger

Maskinmesterens rolle er under opbrud på Scandlines’ nye hybridfærger - maskinmesteren er nu mere systemoperatør og skal bruge mindre tid på vedligeholdelsestunge komponenter

Dampa håber på japansk eventyr

Ny færge giver plads til de lange

Molslinjen har designet sin nyeste superfærge med tanke på lastbiler. Det giver plads til, at de helt lange modulvogntog kan køre forlæns ind og forlæns ud

Danske Rederier vil have afklaring om ballastvandsreglerne

MAN henter specialist helt ind i folden

Gas på CMA CGMs nye kæmpeskibe

Plus

Elektromotorer og alternativ brændstof: Havnemanøvrer får energi fra batterier

Når Scandlines' hybridfærger foretager havnemanøvrer, sker det delvist med energi fra batterierne, som til gengæld lades op under normal sejlads

Green Ship of the Future får ny styregruppe

Plus

Elektromotorer og alternativ brændstof: Lager- og logistikbaser tilfører merværdi til elektromotorer

ELEKTROMOTORER: Hoyer skal som leverandør til andre maritime underleverandører kunne rykke hurtigt, når kunden endeligt har fået sin kontrakt med værftet i hus

Plus

Elektromotorer og alternativ brændstof: Kosan Crisplant klar med mobil højkapacitets LNG-bunkring

LNG: Stadig større gas-drevne skibe er på vej og vil i en mellemperiode indtil udbygningen af den europiske LNG-infrastruktur skabe et marked for højkapacitets mobil bunkring af LNG

Plus

Elektromotorer og alternativ brændstof: Den maritime industri skal fylde mere hos Hoyer

ELEKTROMOTORER: Sortimentet skal også indbefatte medium voltage-motorer, og så er både HVAC og scrubbere vigtige vækstdrivere

Plus

Microsofts cyberbrille skal bruges på danske skibe

Bevilling fra Den Danske Maritime Fond skal sende Danmark i front på udnyttelsen af såkaldt Mixed Reality i den maritime sektor

Kaldesignalsbeviset bliver digitalt

Ærøs nye elfærge klar om 10 måneder

Torm og J. Lauritzen renser sig til millionbesparelser

Svitzer fjernstyrer slæbebåd i Københavns havn

Plus

Topchef i tale: Folk troede, vi var lukket…

Scandlines trækker rent vand ud af renseanlæg

IMO retter kikkerten mod autonome skibe

Maritime millioner til Vækstteamet

Samarbejdende undervandsrobotter på vej

Kunderne vil handle miljøvenligt

Nu bliver det nemmere at beregne bølgemodstand

SØFART TEMA: Førerløse skibe: IMO vil bane vejen for autonome skibe

Prestigefyldte pris til HH Ferries Group

Fælles indgang til best practices for overholdelse af Polarkoden

Kom til konference om Ren-Luft-vision

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad er fordelene ved flexleasing?

Foretager du de rigtige kreditbeslutninger?

Gunnebo ovalringe med den perfekte pasform til DIN 15401 og 15402-krankroge

Reich multi Mont Sella

Miljølager til tromler og IBCer

En effektiv kreditpolitik kan sætte din virksomhed i førersædet

Endnu en Erikkila vægsvingkran fra Fyns Kran Udstyr er leveret til en kunde

Der findes danske systuer endnu

Opbevaring af farlige medier i arbejdslokaler

Handler du med lande med et højt risikoniveau?

10 gode råd til succesfuld samhandel med Kina

Den græske transportbranche er i vækst

ECDIS - New performance standards

Kabler & føringsveje til sommerens projekter

NYHED – hent dit nye kædesæt uden ventetid

Farlig-gods depoter af polyethylen

Sådan undgår du at blive offer for svindel

Kæmpe-bøjer på 2,1 m skal leveres til Kina

Kør firhjulstrækker om vinteren og cabriolet om sommeren!

Få adgang til DFL's nyhedsbrev

Tæt på kørende trafik, arbejdstøj til dig som skal være synlig.

Atradius optimerer Jacob Kongsbak Lassens kreditpolitik

Vi er stolte af at have leveret denne Erikkila vægsvingkran til en kunde

Kæmpe udvalg af gulvelementer til kemirum

Puma sikkerhedssandal - Neodyme Green Low

Send til en kollega

0.213