Skattesmæk til Svitzer

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Hovedaktiviteten er i Sverige, så der skal skatten betales. Sådan lyder de svenske skattemyndigheders konklusion efter en granskning af Svitzers aktiviteter. Det skriver Sjofolk.se.

Svitzers bugserbåde har ganske vist – ligesom flere andre rederiers skibe - været indflaget under det færøsk register, FAS. Skattemyndighederne har dog fundet, at Svitzer skal betle betale svensk skat for indkomståret 2011-2012.

Læs også: Mærsk-direktør indtræder i Cowis bestyrelse

- Shipping er ofte opdelt i forskellige selskaber, og det kan være svært at sortere, hvem der gør hvad. Det centrale for beskatningen er, hvor kerneforretningen udføres. I Svitzers tilfælde har vi konkluderet, at det først og fremmest skete fra Göteborg, siger Johan Lundberg, regional koordinator for skatteforvaltningens udenlandske transaktioner til sjofolk.se.

Svitzer har cirka 10 bugserbåde, hovedsageligt i Göteborg. Alle er bemandet personale, der betaler svensk skat.

Mere om: Svitzer


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Verdens største sejlskib forliste i december 1928

Det var ØK’s stolthed. Og hele Danmarks. En femmastet skønhed med et sejlareal tre gange så stort som på skoleskibet ’Danmark’. Hun blev sidst set i Buenos Aires

Video: Spektakulær værftsoperation

Plus

Væksttema: "DIS skal udvides"

Forbedringer af DIS-ordningen udgør tre af otte af punkter i Vækstteamets anbefalinger til Det Blå Danmark. Ifølge rederi- direktørerne er det vigtigt at få optimeret det danske skibsregister

Plus

Væksttema: Rederier peger på DIS-fordele

Søfart har spurgt en række rederier og rederiforeningen, hvad de mener fordelene er ved at sejle med dansk flag under DIS.

Skattesmæk til Svitzer

Molslinjen får ny hurtigfærge til sommer

Danskere bag verdens grønneste containerskib

Green Ship-alliancen af producenter, skibsdesignere og forskere er efter mere end et års arbejde klar til at præsentere det teknologisk mest raffinerede og energieffektive feederskib, den danske maritime industri kan præstere

Online Avis Arkiv

Wedell-Wedellsborg sælger Stena Weco

Skibsreder Johan Wedell-Wedellsborg har afhændet sit delejerskab af tankrederiet Stena Weco, der nu ejes 100 pct. af Stena Bulk.

Plus

Garvet Mærsk-mand skal sælge MAN Diesels totaktere

Efter 25 år i Mærsk skal Bjarne Foldager nu dirigere salget af MAN Diesel & Turbos totaktere - Mastodonten fra Sydhavnen skal åbne sig mere op mod kunderne

Plus

Maersk Tankers klar til en fremtid uden Mærsk

Den danske tankskibsgigant er i gang med at forberede sig på at skulle kappe båndene til ejerne i A.P. Møller-Mærsk A/S

Plus

Maersk Tankers vil tiltrække flere skibe

Maersk Tankers har på et halvt år tiltrukket 25 nye skibe til sit pool-samarbejde

Plus

Videnskabsfolk skal hjælpe Maersk Tankers gennem krisen

Med hjælp fra bl.a. en Ph.d. i astrofysik og en datavidenskabelig kandidat vil Maersk Tankers blive bedre til at forudsige et kompliceret produkttankmarked og positionere sine skibe det bedste sted på kloden

Plus

MAN Diesel: Komplekse motorer kræver nye smøreolier

Komplekse driftsbelastninger og alternative fueltyper har sendt udviklingsomkostningerne til nye smøreolier i vejret

Omsætningsrekord fra ø-rederi

Scandlines hybridfærger skubber ombygget fragtfærge til ny rute

Ny tvivl om maritim montørordning

Ifølge regeringspartiet venstre ser den såkaldte maritime montørordning ud til at stride mod EU’s statsstøtteregler

Kuldamperne skulle give ny storhed til St. Thomas

Havnen på St. Thomas udviklede sig under kolonitiden til en transithavn, hvor kuldampere sejlede i fast rutefart mellem Amerika og Europa kunne blive tanket op med blandt andet britisk og amerikansk kul

VIDEO: Blue Water udfører udfordrende løft

SØFART TEMA: Førerløse skibe: Søfartsstyrelsen klar med testområder for autonome skibe

Maritime teknologiudviklere bør hurtigst muligt etablere driftsforsøg med førerløse skibe, lyder det fra Søfartsstyrelsen, som er klar til at udpege en række kystnære testområder

Tørlastskibsejere kræver hurtig handling efter forlis

Pensionerede søfolk protesterer over dobbeltbeskatning

Selskab bag forlist tørlastskib under beskydning

’Maersk Genoa’ kolliderer med danskejet cargoskib

Tørlast-forlis: 260.000 tons jernmalm var lastet rigtigt

Søfartsstyrelsen gør flere historiske data frit tilgængelige

Øjenvidner: Revner i skroget skyld i VLOC-forlis

Tørlast-forlis – 22 frygtes druknet

Højeste ledighed blandt Søfartens Ledere i 10 år

Billedserie: Vagtskifte i Mærsk-toppen

192.000 liter olie og olierester i Maersk-vrag

VIDEO: Søværnet satte sejl til charmeoffensiv

Bornholmsk fartøj får motoroverhaling i Hirtshals

Claus V. Hemmingsen er ny DFDS-formand

Sømand druknet i ballasttank

Erfarne shipping-folk rejser 2 mia. kr. til ny investeringsfond

Omstrukturering koster hos A2Sea

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stor indtjeningsfremgang hos Process Engineering A/S.

Nye produkter fra YellowLine!

Gå ikke glip af Engineering Forum den 17. & 18. maj 2017

Modul- og pavillonbyggeri får øget levetid

Nitrogen

Electro Care - Omvikling af motorer

Kugleventil i Polyprolpylene, PVDF eller PFA eller PTFE

Download vores app - helt gratis og få ekstra fordele som kunde hos os

Har du fået læst vores nye firmapræsentation?

DENIOS Gulvkar af stål & polyethylen

Risikovurdering: Elektrisk lysbue

Electro Care - Tilstandskontrol

Filtermedie til fint formuleret processtøv

10 måder at snyde skat - helt lovligt. Download gratis fradragsguide.

CO2 neutralt website

Rigtig god påske

Stort tilskud gjorde investering rentabel!

God Påske

Gratis download: Få en gratis skabelon til forretningsplanen

Wilden trykluftdrevne membranpumper

God Påske

Ny Kvalitetskoordinator hos Carl Stahl A/S

Ny salgschef vil sætte kunderne endnu mere i fokus

Electro Care ApS - Undgå lejeskader..

Absorberende materialer fra DENIOS

Send til en kollega

0.234