Skattesmæk til Svitzer

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Hovedaktiviteten er i Sverige, så der skal skatten betales. Sådan lyder de svenske skattemyndigheders konklusion efter en granskning af Svitzers aktiviteter. Det skriver Sjofolk.se.

Svitzers bugserbåde har ganske vist – ligesom flere andre rederiers skibe - været indflaget under det færøsk register, FAS. Skattemyndighederne har dog fundet, at Svitzer skal betle betale svensk skat for indkomståret 2011-2012.

Læs også: Svitzers nye fjernstyrede skib vist frem for verdenspressen

- Shipping er ofte opdelt i forskellige selskaber, og det kan være svært at sortere, hvem der gør hvad. Det centrale for beskatningen er, hvor kerneforretningen udføres. I Svitzers tilfælde har vi konkluderet, at det først og fremmest skete fra Göteborg, siger Johan Lundberg, regional koordinator for skatteforvaltningens udenlandske transaktioner til sjofolk.se.

Svitzer har cirka 10 bugserbåde, hovedsageligt i Göteborg. Alle er bemandet personale, der betaler svensk skat.

Mere om: Svitzer


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Maritimt synspunkt: Bliver de maritime uddannelser fremtidssikret?

Plus

’Tunø’s skipper runder skarpt hjørne

Plus

Fayard stiller krav om lærlinge

På det fynske værft bidrager man til den maritime fødekæde med et krav om, at 10 pct. af medarbejderne skal være lærlinge. Det gælder også virksomhedens leverandører.

Plus

Partier vil udvide brugen af sociale klausuler

Plus 1

Patruljeskibe skal døgn­bevogte Femern-byggeri

Ny aftale mellem Danmark og Tyskland vil bane vejen for det hidtil mest ambitiøse maritime afvisningsberedskab under anlæggelsen af en fast forbindelse

Det sidste handelsskib anløber Sønderborg Havn

Nyhedsbrev

Plus

Til søs: Danmark ventede 23 år på nye fregatter

Fra 1988 og 23 år frem havde søfartsnationen Danmark ingen fregatter - men i slutningen af 1990’erne erkendte politikerne, at korvetterne ikke var store nok og med fregatterne af Ivar Huitfeldt-klassen råder nationen over tre velbevæbnede krigsmaskiner

Online Avis Arkiv

Jubel over montørordning

Skoleskib er ét stort puslespil

Udvidelse af sømandsskat får smilene frem i søfartstunge kommuner

Plus

Profilen: "Coastershipping uddør med os"

I gamle dage var der et rederi i hver en dansk by, mens hundredvis af danske coastere lå i Østersøen. Og når de kom i havn, ville kaptajnen drikke snaps med mægleren. Det beretter Jens Elkjær, som gik på pension sidste uge efter 41 år hos H. Folmer og Co.

Dronningen fejrede 150 år med danske sømandskirker

Plus

Debat: Tilbydes: Narrativer Ønskes: lærings- og forebyggelsespotentiale

Den Maritime Havarikommission bør have maritime kompetencer tilknyttet i stil med Sø- og Handelsretten

1.500 tons plastikrør lastet og transporteret

Plus

Den danske flåde - fra Østersøen og til det åbne hav - og tilbage igen

I 1989 bestod den danske flåde af 50 orlogsfartøjer - sådan er det ikke længere! Søren Nørby fra Forsvarsakademiet gennemgår de gigantiske omvæltninger, som den danske flåde har gennemgået i de seneste årtier

Færgerederier slår på den grønne tromme

Dansk bidrag til antipirateri styrkes

Kaptajn på Norgesfærgen ’trak nødbremsen’

Plus

Den første tur med ’Selandia’

Den 12. februar 1912 afsejlede 'Selandia' fra København med kurs mod Bangkok på sin første tur. Det markerede en ny tid i den danske og internationale søfart. En tid hvor motorskibene kom til at dominere. En tid som vi i dag - mere end 100 år senere - fortsat lever i

Tørlastskib trukket fri i Nordsøen

Migranter på DFDS-skib sendt hjem med fly

Plus

Med appelsiner og whisky i lasten

Der var næsten ingen grænser for, hvilke varer de danske coastere kunne transportere, og hvilke havne de kunne anløbe - Niels Storringgaard husker tilbage på epoken, hvor den danske coasterflåde var blandt verden

Danmark ser ECDIS efter i sømmene

Pirater kidnapper seks fra containerskib

Næssundfærgen - nu med hus på dækket

'Bornholm' på grund i Randers Fjord

Færge påsejler kaj på Odden på grund af stærk vind

Det blev en dreng!

Hvor hurtigt nedbrydes skibsvrag i Nordsøen?

Grundstødning udløser bøde

Færre piratangreb på verdenshavene

Dødsulykker til søs: Minister banker styrelse på plads

Færge stoppet af tekniske vanskeligheder

Vidne Scandinavian Star-sag kritiserer politi for fejlcitering

VIDEO
Tørlast-kollision ved Brasilien

Strejke truer HH Ferries

Se alle Medlemmernes egne nyheder

RS Components har nu PSoC 6 Bluetooth LE-udviklingssæt fra Cypress

Ajos skaffer specialkran til byggeri i København

Kranservice: se hvorfor Muehlhan vælger Fyns Kran Udstyr

GPS Tyverisikring og overvågning

Væskefiltrering – med effektivitet og dokumentation i fokus

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Emotron Softstarter

Den eneste sande grønne kilowatt-time er den, der aldrig bliver brugt

DENIOS - Behandling af farlige medier

IBIX besøger Bagenkop Havn

Vores dygtige serviceteknikkere monterer hver uge nye kraner hos vores kunder i hele Danmark

Nyansættelse

Spidex kobling

Eftermiddagsmøde om nye standarder på svejseområdet

Larko Magnet har indtaget Elmia

Glasrør og glasstænger hos Mirit Glas

ExportBoost Deutschland - den direkte vej mod eksport til Tyskland.

Har du behov for kompensering i konstruktionen?

GPS Tyverisikring og overvågning

Den nye BlueMobil eco adBlue®

ultrafilter ELMIA subcontractor

AFRETNING OG SKÆRPNING, håndholdt afretning med Afretterrør, Diamantafrette...

Du kan få styr på bemandingen i dag!

Bravida deltager på Maskinmestrenes Erhvervskonference - Ajour 2017

Har du været forbi vores afdeling i Esbjerg?

Send til en kollega

0.242