Grimaldi Lines sejler nye metrotog til Esbjerg

| Af redaktionen/lda | Tip redaktionen om en historie

Nye togsæt til Københavns Metro er blevet sejlet fra Syditalien til Esbjerg Havn. Herfra fragtes de videre til København

Lørdag ankom det første af de nye togsæt til Københavns Metro til Esbjerg Havn. Den specielle last er sejlet med Grimaldi Lines fra Gioia Tauro i Syditalien til den vestjyske havn. Det oplyser Niels Winther Shipping.

Togvognene skal nu transporteres videre om natten med lastbiler til København. Den første konvoj er allerede ankommet til København, og de næste to konvojer forventes at ankomme henholdsvis onsdag og fredag. Hvert togsæt er 40 meter langt og vejer 58 tons. Dertil kommer lastbil og trailer, der øger konvojens længde og totalvægt yderligere.

Niels Winther Shipping har som agenter for Grimaldi Lines, der har en direkte multipurpose Ro-Ro-service mellem Middelhavet og Esbjerg, stået for at koordinere skibets ankomst til Esbjerg Havn.

Læs også: Niels Winther Shipping henter kendt ansigt

- Grimaldi Lines’ skibe har den nødvendige lugehøjde og rampekapacitet til at sikre en effektiv transport af lange togsæt. I Italien blev konvojerne kørt direkte om bord på skibet, og ved ankomsten i Esbjerg stod nye vognmænd klar til at køre konvojerne af skibet. Togsættene bliver dermed på samme transporttrailere fra start til slut, siger Claus Larsen, CCO for Niels Winther Shippings Grimaldi-agentur.

Læs også: Ny CCO skal styrke Niels Winthers linjeforretning

De nye metrotog er produceret af Italienske Ansaldo STS, mens det italienske logistikfirma Baggio S.p.A. har ansvar for den samlede transport og logistik i forbindelse med levering af metrotogene.

Kilde: Niels Winther Shipping


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Kommentarer

Medarbejder Onlineadgang
Jeg går udfra, at man har overvejet at sætte togene på skinner fra Esbjerg til København ....

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Kompliceret byggeproces forsinker Ærøs nye elfærge

Ny forsinkelse betyder, at Ærøs elfærge ’Ellen’ efter alt at dømme først får vand under kølen i 2018

Plus

Skærpet konkurrence barberer millioner af Orskov-overskud

Stor dansk vækst redder regnskabsår.

Otto Danielsen får nye ejere

Polen kan løbe med danske bro-jobs

Damen ransaget

Danske rederier frygter britisk job-tyveri

Thorco Projects og MC-Schiffahrt putter 14 skibe i ny pool

Online Avis Arkiv

Fundamenter til havvindmøller skal være billigere

Fynske skibsdesignere i indisk samarbejde

Nybygninger skal være Assens-værfts’ niche

To skoler sammen om unik simulator

TEKNISKE UDDANNELSER: Maskinmesterskolerne i Fredericia og Frederikshavn løser fremdriftsproblem via ny type fælles mobil maskinrumssimulator

Plus

DFDS kæmper for at holde trit med grønne krav

Mange nye miljøregler gør det vanskeligere for det danske færgerederi at være på forkant med grønne tiltag

Plus

Skibsfarten oversvømmes af nye miljøregler i de kommende år

Nye regler om ballastvand, polarkode, ophugning, CO2-udledning og svovlkrav på vej til rederierne, som må afsætte milliardbeløb for at overholde ny regulering.

VIDEO: 'Maersk Inspirer' i Grenaa Havn

Interesserede kunne komme helt tæt på Maersk Drillings kæmpe borerig ’Maersk Inspirer’ lørdag den 14. januar

DFDS vinder retssag mod medarbejderne

Ny dom fra Højesteret sikrer rederiernes rammevilkår, konkluderer Danmarks Rederiforening

Størrelsen driller RALs nye bygdeskibe

Plus

Dansk skrotværft savner danske kunder

Fornæs Ship Recycling er kommet på EUs liste over sikre ophugningsværfter. Men Grenaa-værftet tvivler på, at det får stor betydning på kort sigt

Debat: EU's digitale skibsfart er en dundrende fiasko

Nordane Shipping har skilt sig af med tre skibe

SKIBSSALG: En ex-orlogskutter, en slæbebåd og fragtskibet ’Stevns Trader’ er solgt fra hos Svendborg-rederiet.

1

Broklap går nu op to gange

Olieudslip efter containerkollision

TTP lagt i graven

Plus

Et stort rederi uden egne skibe

CONTAINER: Unifeeders konkurrenceevne baserer sig i høj grad på en ”asset-let” og fleksibel struktur, så end ikke et udpræget købers marked for feeder-tonnage frister

Plus

Evergas’ femte Ineos-skib navngivet ved Delawarebugten

NYBYGNING: Efter levering i Kina i december og navngivning i sidste uge, er Evergas nu klar med det femte af otte skibe til Ineos

Plus

Unifeeder-strategi skal håndtere usikkert marked

Plus

Talkrig om ny container-terminal

Plus 2

Nordjyder på sidelinjen

Plus

Første af de nye Storebæltsfærger ophugget

Stor interesse for Maersk Supply Services officer-job

Danmark er verdens 9. største søfartsnation

APM Terminals har udskiftet hele ledelsen

Plus

Tvivl om den nye Panamakanal

Plus

Pirateri plager stadig handelsskibene

LNG-færge fra Europa til Canadas vestkyst

Fransk minister går ind i sag om forliste Maersk-skibe

Jutlandia Terminal åbner i Aarhus

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Robuste metalflexslanger fra PG Flowteknik

Vendelbo Wood Work

Marine kobling

Beskyt og overvåg store, kostbare motorer med Simocode Pro V

Svingningsteknik fra WILLBRANDT Gummiteknik

Service og reparation

BS specialslanger og instrumentering på VVS ´17 Stand C-4600

Billy regnskabsprogram tilbyder en komplet års- og skatterapport

Klo Koblinger Spidex Kobling

Eksklusiv simulation workshop i Århus for ingeniører og industrielle designere d. 28/02

Elektroniske pumper til alle medier

2 x 144 mm grommetsling (WLL 599,9 T)

For Ingeniører og Arkitekter i Jylland; eksklusiv simulationsworkshop for byggeriet d. 1/3 i Århus

Fendere og fendersystemer fra WILLBRANDT

Plej din sikkerhedshjelm

Deltag i Symetris eksklusive brugernetværk den 23. februar

Let og stærkt inherent flammehæmmende arbejdstøj, til jernbane og El-industrien.

Gratis App – Dokumentation og Data lige ved hånden

Service og reparation

Den europæiske standard EN 14470-1

Kompakt regulator fra Pressure Tech

Hold styr på lageret med magnetbånd

Afbalancering

Velkommen til Design Management Forum

DFL og malerne sat i stævne

Send til en kollega

0.809