23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fragtrederier mindre påvirket af polarkoden

SØSIKKERHED: Den nye polarkode betyder primært mere dokumentation for de fragtrederier, der er vant til at operere i de polare havområder








Læs også:Risikoanalyse central i den en uge gamle polarkode







Ad hoc-opgaver















Brændstoftransport i Grønland



FAKTA – SOLAS/MARPOL i polarkoden

Polarkoden forholder sig både til den sikkerhedsorienterede SOLAS-konvention og den miljøorienterede MARPOL-konvention.



SOLAS-delen indbefatter bl.a. skærpede is- og kulderelaterede krav til brovinduer, redningsbåde, redningsbeklædning, forebyggelse af overisning og brandudrustning. Derudover inddeles nybygninger i en A-, B- eller C-kategori efter deres tilladte operation i de polare områder. Ligesom SOLAS-delen også indbefatter de nævnte operationelle procedurer.



MARPOL-delen indbefatter bl.a. en række begrænsninger til bunker- og smørerolier, skærpede krav til dobbeltskrogs-krav også for mindre tankskibsnybygninger. Derudover indgår der særlige regler i forhold til sort- og gråvandshåndtering samt affaldshåndtering.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125