23948sdkhjf

Seatruck henter skib hjem fra Middelhavet til M6-åbning

SHORTSEA: ’Clipper Point’ skal efter endt charter til Inter Shipping booste Seatrucks rute mellem Heysham og Dublin.
Seatruck, Clipper Groups ro/ro-rederi på Det Irske Hav, øger nu kapaciteten mellem Heysham og Dublin. Det sker i næste uge, hvor ’Clipper Point’, et af rederiets fire 105-trailere store P-klasse-skibe, genindsættes i hjemlige farvande efter en endt charter til Inter Shipping mellem Spanien og Marokko.

’Clipper Point’s erstatter den noget mindre ’Clipper Ranger’ på Heysham-Dublin-ruten. Seatruck har i den seneste tid oplevet stor vækst særligt på uledsagede trailere på den lidt sydligere rute fra Heysham til Liverpool.

Dette smitter også af på Dublin-ruten, som netop i indeværende måned får den bagvedliggende infrastruktur væsentligt forbedret. Det sker, når Heysham om et par uger bindes op på Englands vigtige syd-nord korridor, M6-motorvejen.

Timet med M6-åbningen

”Vi har planlagt ud fra åbningen til M6 gennem lang tid, så det er ingen tilfældighed, at vi opgraderer ud fra Heysham netop nu.” Det udtaler Seatrucks CEO, Alistair Eagles, i en pressemeddelelse i forbindelse med kapacitetsudvidelsen på Dublin-ruten.

Alistair Eagles forklarer endvidere, at den ekstra kapacitet, som giver mulighed for fire daglige dobbeltture, ikke alene afhjælper det øgede pres fra uledsagede trailere - den styrker også det søværts alternativ for den traditionelle lastbilstrafik i transit gennem Wales og Skotland.

’Clipper Point’ er et af fire søsterskibe, bygget i Spanien i nullerne specifikt efter havnen i Heysham, som ikke tillader skibe længerede end 140 meter at anløbe. Seatruck fik senere bygget en opfølgende Heysham-max-serie hos FSG-værftet i Tyskland.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.085