23948sdkhjf

Forældrene skal få unge ind på maritime uddannelser

Danske Maritime er med i kampagne, der skal få forældre til at tale om uddannelse med deres børn. Ditbarnsfremtid.dk hedder den.

”Den maritime industri kan se ind i en fremtid, hvor der vil være et behov for faglærte, som ikke kan opfyldes med den tilgang, der er i dag. Vi har brug for, at flere unge vælger en erhvervsuddannelse, så er vi til gengæld klar med spændende job til dem,” siger administrerende direktør Jenny N. Braat, Danske Maritime.

Ud over Danske Maritime er de fem regioner samt Danske Erhvervsskoler, KL, DA, LO og HK sammen om Ditbarnsfremtid.dk.


Tre ud af fire af de forældre, der har børn mellem 14 og 23 år, vil råde eller har allerede rådet deres børn til at tage en gymnasial uddannelse. Det gør de, selv om hver femte ikke føler sig klædt på til opgaven med at vejlede deres børn i valg af ungdomsuddannelse.

Kampagnen kører film, annoncer og et kampagnesite gøre forældrene nysgerrige på erhvervsuddannelserne og give dem ammunition til uddannelsessnakken med deres børn.

”Kampagnen fokuserer på at give forældrene den viden, de mangler – ikke den viden, de har i forvejen,” siger Inge Prip, styregruppeformand for Den Regionale Ungeenhed.

”Vi vil simpelthen have erhvervsuddannelserne ind i uddannelsessnakken. For det er de ikke lige nu,” tilføjer hun.

Kilde: Danske Maritime
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125