23948sdkhjf

Bag om Stad-tunnelen og brugen af den

TEKNIK: Med en samlet længde på 1,7 kilometer bliver skibstunnel ved Stad verdens længste. Og den bliver formentlig færdig – når byggeriet er endelig godkendt – engang efter 2020.
Hvordan bygger man en skibstunnel gennem en landtange, der primært består af hårdt norsk grundfjeld. Ja, tunneller har man bygget mange af før i Norge, så det har man allerede regnet godt ud. Og prisen synes faktisk ikke særlig enorm, når man tænker på projektets omfang. 2,3 mia. norske kroner er de anslåede bygge- og anlægsudgifter. Herunder fjern...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109