23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Wärtsilä får endnu en LNG-bunkerskibs-ordre til Sirius Rederi-offspin













Der er grøde i ordrerne på LNG-siden for motorproducenterne. Senest har Wärtsilä for sin del sikret sig endnu en ordre på maskineri til en LNG-drevet bunkerbåd, der skal bygges af det hollandske værft Royal Bodewes i Hoogezand med rederiet Sirius Veder Gas AB som kontrahent. Rederiet er et joint venture dannet af svensk-danske Sirius Rederi og hollandske Anthony Veder Group.   For Wartsiläs del gælder leverancen en 34DF – dual-fuel – og fuldt fremdrivningsudstyr, inklusive den såkaldte Wärtsilä Airguard, der lukker af for uønskede emissioner. Den nye model 34DF er ifølge motorproducenten i øvrigt yderligere optimeret med hensyn til lavt forbrug, uanset om der anvendes gas eller diesel som energigrundlag. Motoren er også karakteriseret ved indbygget NOx-anlæg til Tier III-niveau, der gør yderligere investeringer på den konto unødvendige.   Selve skibet skal efter leveringen sejle for selskabet Skangas, der er en af de førende operatører på LNG-bunkermarkedet i Skandinavien og Finland. Selskabet har indtil videre kontorer i Norge, Sverige og Finland og har selv opbygget en LNG-bunkerterminal i den norske havn Risavika. Skangas' koncept er dog primært baseret på skib-til-skib-operationer, hvilket Sirius Veder-enheden skal benyttes til.   Kilde: Wärtsilä
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125