Velkommen til soefart.dk

En del af sidens indhold er forbeholdt abonnenter. Indtast din mail samt adgangskode, hvis du allerede er oprettet.
Er du ny online bruger - opret ny online bruger.

Har du spørgsmål eller problemer med dit login, ring til Søfart på tlf.:

86 25 55 00

 

Opret dig som ny bruger her.

Glemt din adgangskode?

Husk mig...

Velkommen til soefart.dk

Du er nu logget ind og har følgende muligheder:

Annoncering | Abonnement | Udgivelsesplan | Udbringning | Om Søfart | Maritim Kalender | Shop/books | Kontakt
Login

 
 
Tegn abonnement på Søfart
og få avisen
 i postkassen hver uge

NyhedsbrevTilmeld dig Søfarts nyhedsbrev og få nyheder fra "Det Blå Danmark" direkte i din mailbox!

Hårdt arbejde for sagen

UGENS PROFIL: Isa Duran, ny synsinspektør hos Søfartsstyrelsen

Kurs mod Lofoten

UDDANNELSE: Søfart tog om bord på det nyrenoverede skoleskib 'Georg Stage'

Fra midten af klyngen

KLYNGER: Esbjerg meget andet end underdrejet olie-offshore

Tirsdag d. 10. november 2015 10:01. Af redaktionen

DESMI får ordre på ballastvandsystem til ny Maersk Line-serie

DESMI får ordre på ballastvandsystem til ny Maersk Line-serie

Desmi Ocean Guards RayClean-ballastvands-system - med installatør på siden. Foto Desmi Ocean Guard

Tirsdag d. 10. november 2015 10:01

 

Danske Desmi Ocean Guard har sikret sig en ordre på 14 enheder af sit RayClean-ballastvandsystem til installation på den serie nye enheder, Maersk Line har bestilt til sit datterrederi Seago Line ved kinesiske Cosco Zhoushan Shipyard. Der er tale om en ”dobbeltordre”, så at sige, idet de 14 enheder skal benyttes på de syv bestilte 3.600 TEU isklassede skibe.
 
Ifølge Maersk Line er man meget tryg ved at benytte Desmi-systemet, der i henhold til vice president i Assets & Deployment Michael Heimann fra Maersk Line passer meget fint ind i projektet med Seago Line-enhederne, der netop skal operere i områder med meget strikse ballastvandskrav.
 
RayClean-systemet er bl.a. karakteriseret ved at operere med lav energiforbrug og lang levetid. Systemet er baseret på UV-bestråling af ballastvandet. Ifølge Desmi Ocean Guard-CEO Rasmus Folsø er det inden for sit felt det system med den teknisk set stærkeste performance på UV-siden, og fuldt ud godkendt af såvel IMO som US Coast Guard, der for sin del har meget strikse regler på området. Rasmus Folsø nævner dette som en af årsagerne til, at Seago Line valgte netop dette system.
 
Kilde: Desmi Ocean Guard
 

Søfart er et maritimt brancheblad, der henvender sig bredt til læsere med interesse for alle sider af det danske søfartserhverv - også kaldet Det Blå Danmark.

Hasselager Centervej 7, st.

DK - 8260 Viby J

Tlf. +45 86 25 89 00